piatok 23. januára 2015

Plesová sezóna: Čo nám o nej prezradia módne blogerky?

Dnes je 23. januára 2015 a plesová sezóna sa už stihla rozbehnúť! Presné tipy na výber šiat, topánok a doplnkov dnes síce nedostaneš, ale prečítať si názory niekoľkých módnych blogeriek na toto plesové dianie ťa určite o čas zbytočne neukráti, práve naopak :) Na názor sme sa spýtali niekoľkých blogeriek zo Slovenska a Česka a 6 z nich nám odoslalo odpovede. Veľmi pekne im ďakujeme, pretože len vďaka nim mohol vzniknúť tento článok.

Každá z blogeriek sa riadila našou "osnovou", ktorú sme jej poslali do správy na facebooku:

1) Čím dievča, žena ohľadne oblečenia na ples nič nepokazí? (šaty- farby,dĺžka, strih, topánky- výška, farba, prípadne doplnky, ...)

2) Čím naopak pokazí všetko a mala by sa tomu vyhnúť? (najväčšia chyba, ktorej sa môže dopustiť, oblečenie)

3) Podľa tvojho názoru- oplatí sa šaty objednať, kúpiť, požičať alebo dať ušiť na mieru? 

4) Chystáš sa na ples aj ty alebo si už na nejakom bola? (ak áno, a máš nejakú fotku, veľmi radi by sme ju uverejnili)

Dosť úvodných kecov, poďme rovno na to!

Petush

10593031_557553707700978_6597734585379688783_n.jpg (605×908)1) Čo sa týka šiat na ples, som určite zástancom dlhých šiat a myslím, že čierna farba je vždy istota a hodí sa naozaj každému. Na svoju stužkovú pred pár rokmi som volila presne túto variantu - čierne šaty so striebornými detailmi. Pokiaľ majú šaty nejaké výraznejšie detaily, volím vždy jednoduchšie doplnky, aby sa to navzájom nebilo. Inak som všetko ladila s detailmi na šatách - čierno strieborné topánky, strieborné náušnice a aj môj stužkovací date mal povinnú šedo-striebornú kravatu, haha.  

2) Pokaziť sa zas celkový dojem dá prílišným prekombinovávaním. V jednoduchosti je predsa krása. A hlavne sa treba riadiť vlastnými atribútmi - odtieňom pleti, farbou vlasou, typom postavy atď.

3) Ja som si svoje šaty dala šiť na mieru a navrhovala som si ich sama, ale spätne ľutujem, že som nemala väčší prehľad čo sa týka napríklad látok atď. Takže ak si ich chce niekto dať šiť, chce to poriadny research. Mám veľa známych, čo si šaty požičiavali, ale nie je to nič pre mňa. Viem že si svoje šaty už asi nikdy neoblečiem, ale som rada že ich mám doma ako spomienku.

4) Plesy väčšinou nie sú nič pre mňa, ale stužkovú by som si fakt ešte zopakovala, haha.
  

Deerkerol  

1456690_1585483655004340_8126919117744298200_n.jpg (960×820)

1) No, pokazit se dá vždycky všechno, včetně nestárnoucí klasiky. Každopádně, když máš křivý nohy plný modřin, vezmi si dlouhý šaty až na zem. Když máš trošku bříško, vezmi si pod šaty tvarující prádlo. Hlavně se musíš cítit OK a sebevědomě. 

2) Největším faux pas jsou pro mě čouhající ramínka od podprsenky a špatně zvolená velikost šatů. Respektive spíš menší velikostí. S většíma šatama se dá vždycky něco udělat A jasně, že pokud holky neuměj chodit na podpatcích (o tanci ani nemluvím), neměly by se stydět vzít si boty bez podpatku. Není to žádná ostuda, naopak. Celej večer stát, sedět nebo si stěžovat, že vás bolej nohy je prostě pitomý. No a taky nechcete, aby se vám někdo smál, že jo?!  

3) Tohle je maličko záludná otázka. Samozřejmě, že nejlepší je si šaty vyzkoušet, aby skvěle padly. Ale pokud na nějakým zahraničním eshopu objevím super skvělý šaty a mám dostatek času zareagovat a koupit si popřípadě jiný, tak bych to riskla. Není dobrý mít stejný šaty jako půlka tvýho města. 

4) Já už jsem na školní plesy stará, haha. Naposled jsem byla na plese ještě v době, kdy jsem měla černou barvu vlasů a tu bych nerada někde publikovala. Ale slibuju, že jestli se na nějakej dostanu, tak článek na blogu vás nemine.

Nelly

10383119_675358155917667_8376494770664960863_n.jpg (960×960) Ples je vždy velmi ošemetná záležitost, můžete všechny oslnit, nebo se taky úplně ztrapnit. Asi nikde nejde nasekat víc paux pas, než ve společenském oděvu. Největší problém asi není vybrat si šaty, ale správně sladit celek. Pokud chcete nějaký návod na to, jak to nepokazit, tak ten bohužel neexistuje . Pokaždé je zapotřebí dávka citu a vkusu. Můj top tip jsou tělové lodičky s plnou špičkou. Buď lakované nebo matné, prodávají se ve všech výškách podpatku. Jsou ještě praktičtější než černé lodičky a navíc Vám úžasně prodlouží nohy. Velký pozor si dejte na silonky, já je nemám ráda, ale když už je musíte mít, dejte pozor na správnou barvu (ať nemáte tmavé nohy a bílé ruce). Navíc nesmí koukat ze špičky bot. Já se letos chystám na studentský ples Západočeské univerzity, který se ponese ve stylu antické Řecko. Toto téma mi dává možnost vyřádit se na doplňcích, takže už se moc těším!







Barbora


1) Já jsem zastánce motta "Less is more". Podle mě jednoduchým střihem a tlumenými barvami se nic zkazit nedá. Hlavní je se ale cítit v outfitu dobře.

2) Myslím, že to takhle obecně říct nejde, každému se líbí něco jiného. Každopádně já bych nevolila nic křiklavého a kýčovitého.

3) Na internetu se dá najít plno skvělých šatů, takže bych si je buď objednala (což jsem dělala já na svůj ples) nebo někde půjčila.

4) Na ples se nechystám. Na posledním jsem byla na svém maturitním v červenci 





Anita 

10806492_415596195262048_3849792465484753996_n.jpg (540×960)1) Dôležité je vedieť odhadnúť úroveň danej akcie a podľa toho zvoliť typ šiat. Dôležité však je, aby vybrané šaty slušivo sedeli na postavu ich nositeľky. Extravagancia je jedna vec, nevkus prípadne vulgárnosť druhá! A netreba sa báť farieb. Na večerných šatách je krásna aj červená, no môžu byť tiež žlté alebo fialové, prípadne v metalických odtieňoch. Čiernu si nechajme len ako krajnú možnosť, ktorá nás zachráni keď si nebudeme vedieť vybrať. Najdôležitejšie je však podľa mňa, aby sa dievča/žena v šatách cítila príjemne a šaty ani výška opätkov jej nebránili v zábave. 

2) Najhoršie čo môže žena urobiť keď ide na ples je, vybrať si topánky, v ktorých nevie chodiť, nie to ešte tancovať. tiež príliš prehnaný make-up. Niektoré ženy majú tendenciu sa na podobnú udalosť doslova zmaľovať. Je prirodzené, že chcete byť tip top a výraznejšie líčenie k plesu patrí. Pokiaľ sa ale v bežných dňoch takmer nemaľujete a nemáte s tým takmer žiadne skúsenosti, zverte sa radšej do rúk odborníkov. Nie je nič horšie ako keď vás pod nánosom „omietky“ nespoznajú ani vaši známi. 

3) Myslím si, že toto závisí individuálne od rozpočtu každej ženy. Ja osobne som si zatiaľ šaty nepožičiavala ani nedávala šiť, takže tieto možnosti neviem posúdiť. Pokiaľ však ide o menšiu akciu, na ktorú stačia koktailky, tie sa oplatí kúpiť. Sú univerzálnejšie a dajú sa využiť aj na iné príležitosti. 

4) Aj keď mám plesy veľmi rada a každý rok sa snažíme ísť aspoň na jeden, tento rok sa výnimočne na žiadny nechystáme. A keď som hľadala fotky z tých predchádzajúcich, zistila som, že takmer žiadne ani nemám. Naposledy zo stužkovej a to bolo naozaj dávno

Fotka od Anity:

Vladies


10928726_828748593833476_27566140_n.jpg (960×639)1. Pri výbere plesových šiat je dôležité, aby šaty lichotili postave, aby vyzdvihli dokonalé krivky a naopak, tie menej dokonalé zakryli. Šaty by mali sedieť farebne, ale aj strihovo. Mali by ste sa v nich cítiť pohodlne, sebavedomo, nemalo by vás nič tlačiť, nič čo vás bude obťažovať. Jednoducho šaty by mali predovšetkým vyzdvihovať vás a vašu osobnosť. Čo sa týka dĺžky šiat, najvhodnejšie sú podľa mňa dlhé šaty, pod ktoré si odporúčam vziať klasické lodičky alebo ramienkové sandáliky, ktoré budú ladiť s plesovou róbou. Doplnky musia byť kvalitné, zakúpené v kvalitnej bižutérií. Je potrebné sa vyhnúť lacným doplnkom.

2. Podľa mňa pokaziť sa dá čokoľvek, napríklad výberom nesprávnych šiat, priesvitnými ramienkami od podprsenky alebo ak podprsenku vidieť celú alebo len jej časť, nevhodnou úpravou make-upu a účesu, taktiež zlé skombinovanie doplnkov. Podľa mňa ďalším prešľapom je prísť na ples v bunde. Medzi vhodný zvršok patrí kožuch alebo kabát. 

3. Myslím si, že najvýhodnejšia možnosť je si šaty požičať, pretože každá žena chce mať na inú spoločenskú udalosť iné šaty.

4. Ja som bola na plese len raz, fotku však nemám, ale rada by som si túto spoločenskú udalosť niekedy zopakovala.

Ešte raz ďakujeme všetkým blogerkám, ktoré odpovedali na naše otázky, ste super! :) 

Nezabudnite nás sledovať na facebooku a posielať vám naše fity, nech sa naša módna "rodinka" rýchlo rozrastá. :)

team @mamsvojstyl

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára